Dzień Pisma Ręcznego
W tym roku Dzień Pisma Ręcznego przypadał w poniedziałek 23 stycznia, ale cały okres ferii wszystkie dzieci i uczniowie biorący udział w zajęciach terapeutycznych pedagogicznych i logopedycznych znaleźli trochę czasu, by przygotowywać się do pisania ręcznego lub żeby doskonalić pismo ręczne. W poprzednich latach świętowanie tego dnia poświęcone było usprawnianiu manualnemu z wykorzystaniem technik przestrzennych (do których zalicza się układanki różnego rodzaju i gry z prawidłami, zabawy konstrukcyjne, lepienie, majsterkowanie) i technik płaskich (malowanie, rysowanie, wydzieranie). Podczas tegorocznego święta skupiliśmy uwagę na ćwiczeniach graficznych. Mają one na celu wyrobienie umiejętności prawidłowego pisania i posługiwania się narzędziem piszącym: ołówek, kredka, flamaster, długopis. Wykonywanie ćwiczeń wdrażających do dokładności, staranności i precyzji. Ważne jest aby podczas realizacji tych ćwiczeń również kształtować wrażliwość estetyczną, pamięć bezpośrednią i pamięć ruchową. Do ćwiczeń graficznych zaliczamy np. kreślenie linii poziomych oraz pionowych po śladzie i samodzielnie, kreślenie linii kolistych i falistych, zamkniętych (koło, owale, prostokąty), łączenie liniami punktów zaznaczonych, obrysowywanie szablonów od wewnątrz i zewnątrz następnie kolorowanie ich, kopiowanie przez kalkę, pisanie pojedynczych elementów graficznych i litero podobnych, rysowanie szlaczków w liniaturze szerszej, a potem liniaturze zeszytu.
Opracowały: pedagog Ewa Wasiak i pedagog Maryla Szabat
Wyświetlono: 146