jak_przygotowac_sie_do_wizyty_w_poradni.png [940x788]

Dane adresowe:

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Hrubieszowie

ul.  Zamojska 16A, 22-500 Hrubieszów

tel. 84 696 2907, 695407361

Adres e-mail poradnia@ppphrubieszow.pl

 

Zapraszamy do poradni w godzinach jej pracy

Godziny pracy – Sekretariat

Poniedziałek – Piątek w godzinach od 8.00 do 16.00

Specjaliści: 

Poniedziałek 7.45 - 17.00

Wtorek 7.45 - 18.00

Środa 7.45 - 17.00

Czwartek 7.45 - 18.00

Piątek 7.45 - 17.00

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Hrubieszowie jest publiczną placówką oświatową. Poradnia udziela pomocy dzieciom, uczniom, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie powiatu Hrubieszowskiego oraz dzieciom nieuczęszczającym do przedszkoli i szkół zamieszkałym na terenie powiatu hrubieszowskiego. 

Dyrektorem Poradni jest Ilona Małkowicz. Organem prowadzącym Poradnię jest Powiat Hrubieszowski. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad poradnią jest Lubelski Kurator Oświaty.

Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne.

Z usług Poradni korzystać mogą dzieci i młodzież przed ukończeniem 18 roku życia na wniosek rodzica lub opiekuna prawnego oraz osoba pełnoletnia do 25 roku życia zamieszkująca teren działalności placówki.

Poradnia realizuje zadania również poza siedzibą poradni, w szczególności w przedszkolu, szkole, placówce oświatowo-wychowawczej, innych podmiotów wspomagających rozwój dzieci i młodzieży, podmiotów pracujących na rzecz dziecka i rodziny oraz w środowisku rodzinnym dzieci i młodzieży (badania diagnostyczne w środowisku rodzinnym – w szczególnie uzasadnionych przypadkach). 

 

Celem działania poradni jest:

1) udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu,

2) udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży,

3) wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Do zadań poradni należy w szczególności: 

1) diagnozowanie dzieci i młodzieży;

2) udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3) realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;

4) organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.

Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży jest w szczególności:

1) wydanie opinii,

2) wydanie orzeczenia o potrzebie: kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży;

3) objęcie dzieci i młodzieży albo dzieci i młodzieży oraz rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;

4) wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana bezpośrednio dzieciom i młodzieży oraz rodzicom polega w szczególności na:

1) prowadzeniu terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;

2) udzielaniu wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;

3)  udzielaniu pomocy dzieciom i młodzieży oraz rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych  i wychowawczych.

 

Często zadawane pytania

Co należy zabrać na diagnozę w Poradni?

Wybierając się do Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej należy zabrać:

  • PESEL dziecka,
  • okulary/aparat słuchowy (jeżeli dziecko ma wadę wzroku lub słuchu wymagającą korekty),
  • 2/3 aktualne zeszyty szkolne z różnych przedmiotów (np. język polski, matematyka, język obcy),
  • poprzednie opinie/orzeczenia (jeśli dziecko było badane w innych placówkach),
  • dokumentację medyczną,
  • świadectwa szkolne,
  • opinia ze szkoły/przedszkola o dziecku.

 

Jak przygotować dziecko na wizytę w Poradni?

  • W dniu wizyty należy zadbać o to, aby dziecko było zdrowe, wyspane i najedzone.
  • Dla niektórych dzieci wizyta w poradni może być stresująca, dlatego warto porozmawiać z dzieckiem o tym jaki jest cel wizyty, jak będzie ona wyglądała i jak długo będzie trwała. Można powiedzieć, że w poradni dziecko spotka się z psychologiem lub pedagogiem, który będzie chciał porozmawiać z nim o jego trudnościach. Dziecko może też dostać zadania do wykonania, które pomogą specjaliście lepiej poznać jego potrzeby, ale za zadania nie ma żadnych ocen ani kar.
  • W przypadku wizyty u logopedy, warto powiedzieć dziecku czym ta osoba się zajmuje oraz że będzie chciała usłyszeć jak dziecko mówi.
  • Nie należy mówić dziecku jak ma się zachowywać, ponieważ istotne jest, aby było ono naturalne i prezentowało swoje typowe zachowania, aby obserwacja nie była zafałszowana.

 

Jak długo trwa wizyta w Poradni?

Wizyta w poradni uzależniona jest od różnych czynników, m.in.: zgłoszonego problemu, wieku dziecka, rodzaju badania, tempa pracy, możliwości psychofizycznych czy motywacji dziecka.

Czas trwania poszczególnych badań wynosi w przybliżeniu:

  • Badanie psychologiczne – około 2 godzin
  • Badanie pedagogiczne – około 2 godzin
  • Badanie logopedyczne – około 1 godziny